سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیای کامپیوتر و شبکه
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 32
کل بازدید : 248668
کل یادداشتها ها : 320

< 1 2 3 4 5
نوشته شده در تاریخ 86/9/8 ساعت 10:28 ص توسط مانوک


در عهد ملکه ویکتوریا،"بانوان "را کاملا بی فایده می پنداشتند. به انان می اموختند که کمی نقاشی کنند یا اندکی پیانو بنوازند و اگر پول کافی داشتند،وقت خود را صرف خرید لباس،حضور در مجالس میهمانی و عشوه گری و دیگر کارها نمایند تا وقت بگذرد.

 

البته زنانی که در زمره بانوان نبودند،برای امرار معاش کار می کردند،هر چند که معمولا برای انجام دادن این کارها آموزش زیادی ندیده بودند.

 

با این همه افراد استثنایی وجود دارند.کارولین لوکرشیا هرشل(متولد ????)یک آلمانی بود که به برادرش ویایام هرشل در انگلستان ملحق شد و هر دو انان حرفه موسیقی را به علت علاقه وافرشان به اختر شناسی رها کردند.

 

کارولین هیچگاه ازدواج نکرد(گرچه ?? سال عمر کرد).او در اوقات فراغت،با تلسکوپ کوچکی که برادرش ساخته بود،آسمان را مشاهده می کرد و نخستین زنی شد که در اختر شناسی نامی بدست اورده است.وی هشت ستاره دنباله دار را کشف کرد.

 

نخستین زن اختر شناس امریکایی،ماریا میچل(متولد ????)بود.در اول اکتبر ????،یک ستاره دنباله دار را کشف کرد و همین امریکباره توجه جهان علم را به سوی او جلب کرددر سال ???? او در اداره دریانوردی امریکا به کار گماشته شد و در آنجا کار محاسبات نجومی را به عهده گرفت.

 

انی جامپ کانن(متولد ????) دختر یک سناتور ایالتی بود.او به طبقه بندی تعداد بسیاری از طیفهای ستاره ای که عکسبرداری شده بودند،علاقه داشت و یک سیستم طبقه بندی ایجاد کرد که هاروارد هنوز از آن استفاده می کند. کار او مبنایی بود برای "کاتالوگ هنری دریپر"که نهایتا طبقه بندی ?????? ستاره را در بر گرفت که روشنتر از قدرهای نهم و دهم روشنایی بودند.او نخستین کسی شد که دکترای افتخاری از دانشگاه اکسفورد دریافت کرد.

 

هنریتا سوان لویت(متولد????) دختر یک کشیش بود او در تعیین دقیق قدر روشنایی ستارگان ???? ستاره متغیر را کشف کرد و تعداد این ستارگان شناخته شده را تا آن زمان دو برابر نمود.

 

لویت قیقاووسیها را در ابرهای ماژلانی مطالعه کرد. انها ستارگانی هستند که می تپند. قیقاووسی ها نخستین روش برای تعیین مسافتهای واقعا طو لانی را دریافتند

 

در ???? جوسلین بل ،ستارگان تپنده را کشف کرد. اما رئیس او (که البته او هم یک مرد بود)به خاطر این کشف جایزه نوبل را برد و دوشیزه بل اهمیتی به این امر نداد.



  




  پیام رسان 
+ خدای عزیز! هیچ فکر نمی‌کردم نارنجی و بنفش به هم بیان. تا وقتی که غروب خورشیدی رو که روز سه‌شنبه ساخته بودی، دیدم، معرکه بود.



+ آخرعاقبت میر ماسون در حصر خانگی



+ بوسه بر آب



+ نامردی در حد



+ امام خمینی(ره): در تمام دنیا در بین رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه ای پیدا کنید که متعهد به اسلام باشد، پیدا نمی کنید آقای خامنه ای یک نعمتی است که خدا به ما داده است.(صحیفه نور)



+ تولدت مبارک دوست خوبم

+ سلام بر شما




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ