سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیای کامپیوتر و شبکه
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 6
کل بازدید : 248306
کل یادداشتها ها : 320

نوشته شده در تاریخ 88/6/26 ساعت 3:56 ص توسط مانوک




معیارهای خرید یک مادربرد خوب کدامند؟

امیر نعیمی

اگر تاکنون به عنوان یک مصرف کننده و یا رهگذر سری به مراکز فروش قطعات کامپیوتری زده باشید حتما متوجه گوناگونی نام شرکت های تولید کننده شده اید.
یکی از مهمترین قطعات مصرفی در یک کامپیوتر خانگی "مادربرد" می باشد. فارغ از نام و محبوبیت تولید کننده نکات مهمی در انتخاب مادربرد دخیل هستند که خلاصه وار به آنها اشاره می شود:
- انتخاب مادربرد بر اساس نوع پردازنده مرکزی و مدل سوکت آن ممکن است منجر به انتخاب یک مادربرد با پشتیبانی پردازنده های AMD و یا پردازنده های Intel منجر شود.
- اساسی ترین قطعه الکترونیکی موجود بر روی مادربردها "چیپ ست" و یا "پل" می باشد. در انتخاب آن دقت لازم نمایید.
- اخیرا بسیاری از کمپانی های سازنده اقدام به تولید مادربردهایی با خازن های حالت جامد نموده اند که تاثیر بسزایی در طول عمر مادربرد دارد. در صورت مشاهده آن می توانند به مزیت های آن مادربرد یک امتیاز مثبت بدهید.
- دلیلی ندارد برای مصارف ساده خانگی مادربردهای گران قیمت با پشتیبانی از 2 کارت گرافیکی (SLI) خریداری نمایید، چون عملا هرگز از آن استفاده نخواهید کرد.
- دقت نمایید که فروشندگان همیشه از کالاهای موجود خود زیاده گویی می کنند، پس عجله نکنید!

- گارانتی های خوب و معتبر خیال شما را برای همیشه راحت می کنند.


__________________






  پیام رسان 
+ خدای عزیز! هیچ فکر نمی‌کردم نارنجی و بنفش به هم بیان. تا وقتی که غروب خورشیدی رو که روز سه‌شنبه ساخته بودی، دیدم، معرکه بود.



+ آخرعاقبت میر ماسون در حصر خانگی



+ بوسه بر آب



+ نامردی در حد



+ امام خمینی(ره): در تمام دنیا در بین رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه ای پیدا کنید که متعهد به اسلام باشد، پیدا نمی کنید آقای خامنه ای یک نعمتی است که خدا به ما داده است.(صحیفه نور)



+ تولدت مبارک دوست خوبم

+ سلام بر شما




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ