سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیای کامپیوتر و شبکه
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 22
کل بازدید : 248649
کل یادداشتها ها : 320

نوشته شده در تاریخ 88/6/26 ساعت 3:41 ص توسط مانوک


نوکیا، در آخرین اقدامی که هفته گذشته جهت عرض اندام بر رقبا انجام داده است، Nokia N900 را که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کند، ارائه کرده است.

 

این اقدام نوکیا با توجه به اینکه تقریباً تمامی گوشی های هوشمند این شرکت از سیستم عامل سیمبیان استفاده می کنند، بحث های زیادی که به راه انداخته، اما در عین حال این عمل نوکیا (ارائه گوشی ای بر پایه لینوکس) استقبال خوبی را در پی داشته است.

 

محیط کاربری N900 که از لینوکس Maemo 5 استفاده می کند، بسیار جذاب و کاربرپسند است. نوکیا N900 از پردازنده ای 600 مگاهرتزی بهره می برد و با 256 مگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی، تلفن همراهی کاملاً مناسب است برای کاربری که بخواهد از گوشی موبایش لذت کافی ببرد.

 

گوشی جدید نوکیا از شبکه های Wi-Fi و HSPA پشتیبانی می کند و همچنین مجهز به GPS و A-GPS، خروجی تلویزیون، رادیو FM، جک 3.5 میلیمتری، بلوتوث 2.1 استریو، ورودی کارت حافطه micro-SDHC و اسپیکر استریو است. همچنین قابلیت پشتیبانی از Flash 9.4 و VoIP را هم دارد.

 

ابعاد این گوشی 18×59.8×110.9 میلیمتر و وزن آن 180 گرم است. صفحه کلید کشویی این نوکیای جدید QWERTY است و سایز صفحه نمایش لمسی آن با تفکیک پذیری 480×800 پیکسل، 3.5 اینچ می باشد.

 

برای این گوشی، همانند برادر سیمبیانی اش N97 یک دوربین 5 مگاپیکسلی که از لنز کارل زایس بهره می برد، به همراه دو فلش LED، تعبیه شده که عکسهایی با کیفیت مطلوب را برای کاربر به ارمغان می آورد.

 
در مورد قیمت این محصول و زمان ارائه اش به بازار هم حرف و حدیث های زیادی وجود دارد اما انگجت در این مطلب، قیمت آن را با اشاره به سایت رسمی نوکیا 649 دلار اعلام کرده و البته زمان ارائه نهایی آن را اکتبر اعلام کرده است.














  پیام رسان 
+ خدای عزیز! هیچ فکر نمی‌کردم نارنجی و بنفش به هم بیان. تا وقتی که غروب خورشیدی رو که روز سه‌شنبه ساخته بودی، دیدم، معرکه بود.



+ آخرعاقبت میر ماسون در حصر خانگی



+ بوسه بر آب



+ نامردی در حد



+ امام خمینی(ره): در تمام دنیا در بین رئیس جمهورها و سلاطین و امثال اینها، یک نفر را مثل آقای خامنه ای پیدا کنید که متعهد به اسلام باشد، پیدا نمی کنید آقای خامنه ای یک نعمتی است که خدا به ما داده است.(صحیفه نور)



+ تولدت مبارک دوست خوبم

+ سلام بر شما




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ